VETUS is een toonaangevend bedrijf binnen de maratime wereld. Ze verkopen al 40 jaar boot onderdelen aan consumenten over de hele wereld. Dit doen ze voor een heel groot gedeelte via een wereldwijd dealernetwerk. Voor VETUS zijn evenementen als de Hiswa daarom uitermate belangrijk. Naast het inspireren van consumenten is deze beurs de uitgelezen kans om dealers te ontmoeten en te enthousiasmeren over je producten.

Op de beurs van 2020 presenteert VETUS een revolutionaire lijn elektrische motoren. De uitdaging voor deze beurs was om een marketing actie te bedenken die ervoor zorgt dat leads van dealers in boten en onderdelen  op de langere termijn betrokken worden bij de ontwikkelingen rondom deze motoren. Dit is met name belangrijk omdat de producten pas later in het jaar, zo’n drie maanden na de beurs, op de markt komen. Voor deze beurs hebben we een marketing automation flow ingericht.

Bedrijven die op de beurs interesse hebben in de elektrische voortstuwing worden benaderd door Inneke Vink, salesmanager elektrische voortstuwing. Als ze interesse hebben in meer informatie, laten ze hun mailadres, bedrijfswebsite en naam achter. De maanden na de beurs worden ze eens in de 2 tot 3 weken gemaild vanuit de persoon waar ze op de beurs contact mee hebben gehad, namelijk Ineke. Ze ontvangen meer informatie over de verschillende elektrische motoren en waarom dit product een unieke aanvulling is op hun assortiment. In de tussentijd wordt in de automation software alle interacties bijgehouden. Leads die veel interesse tonen in de producten krijgen een tag.

Zodra de motoren op de markt komen, worden alle warme leads persoonlijk benaderd via de mail. Leads die een bestelling doen krijgen een bedankt mail, ook vanuit Ineke. Bedrijven die veel interesse getoond hebben maar nog niet direct besteld hebben, worden telefonisch en persoonlijk benaderd door Ineke om te kijken of er nog vragen zijn.