Wat levert automation op?

Als je overweegt om marketing automation te gaan gebruiken voor jouw bedrijf, is het goed om in beeld te hebben wat het je gaat brengen. In dit artikel lees je wat automation kan doen voor het verhogen van je conversies en je omzet. Daarnaast zie je hoe het zorgt dat je bedrijf een vertrouwd gezicht krijgt voor potentiële klanten waardoor de stap van interesse naar conversie sneller wordt gezet. 

Meer conversies
Door de inzet van marketing automation kan het aantal conversies flink toenemen. Door jouw potentiële klanten meer gerichte informatie aan te bieden, zijn ze eerder geneigd om interactie te hebben met jouw website. Het verschil kan groot zijn. In sommige gevallen zie je zelfs een toename van 400% in conversies. Dit zonder meer marketingbudget in te zetten.

Meer omzet
Meer conversie is natuurlijk heel leuk maar veel belangrijker is natuurlijk het genereren van meer omzet. Bij bedrijven zowel in de b2b markt als de b2c markt is het mogelijk om binnen een half jaar 10% meer omzet te genereren. 80% van de bedrijven heeft de investering van marketing automation binnen een jaar terugverdiend, 44% lukt dat zelfs binnen een half jaar (bron Emmerce).

Meer gekwalificeerde leads
Doordat je via marketing automation kunt meten in hoeverre potentiële klanten interesse hebben in jouw dienstverlening, kun je de content daar op afstemmen. Potentiële klanten die serieuze interesse hebben, kun je benaderen met een sales aanbod. Mensen die nog niet zo ver zijn kun je blijven voeden met informatie en op die manier steeds verder warm maken zodat ze alsnog voor jouw diensten kiezen.

Persoonlijke communicatie
Via automation kun je gepersonaliseerde campagnes sturen op basis van interesse. Van alle omzet die via emailmarketing is gegenereerd in 2019 was 75% afkomstig van gepersonaliseerde content (bron: Emmerce). Daarnaast geef je jouw bedrijf een gezicht wat voor mensen de stap naar conversie makkelijker maakt.

Mail die daadwerkelijk wordt gelezen
Hoe jammer is het als je veel werk stopt in een nieuwsbrief maar onder aan de streep wordt je mail door heel weinig mensen geopend. Een gepersonaliseerde campagne heeft een open rate die 70% hoger ligt dan bij een standaard nieuwsbrief. Zeg nou zelf, je leest toch ook veel eerder een mail die persoonlijk aan jou is gericht dan een algemene nieuwsbrief?

Ben je overtuigd van marketing automation en wil je dit ook inzetten voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op! We kijken graag samen naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf.