Inbound marketing


Inbound Marketing is een een vorm van marketing waarbij je binding creëert tussen jouw bedrijf en je leads. Het is een vorm van marketing die uitermate geschikt is voor online lead generatie in de B2B branche of bedrijven met een E-commerce webshop.

Door het gedrag van je bezoekers te monitoren en door elke interactie met jouw website te meten, weet je precies in welke stap van het aankoopproces jouw klanten zich bevinden. Je kunt leads dus benaderen op basis van hun interesse.

Creeer betrokkenheid

Bij lange aankoopprocessen die je vaak terugziet bij B2B dienstverlening lopen potentiële klanten vaak rond met een hoop vragen. Door te voorzien in deze informatiebehoefte met oprechte en waardevolle content kun je een verbinding creëren tussen je bedrijf en je potentiële klanten. Door niet simpelweg een sales gerichte boodschap uit te zenden maar door in oplossingen te voorzien van echte problemen kom je veel meer onder de aandacht bij jouw doelgroep.

Met Marketing Automation kun je leads voorzien van waardevolle content die aansluit op hun behoefte op dat moment. Aan de hand van hun interacties met jouw content, je website en andere kanalen, kun je constant de informatievoorziening aanpassen op de behoefte. Hierdoor zorg je ervoor dat je bedrijf gezien wordt als autoriteit en creëer je betrokkenheid met jezelf en je leads. De ideale manier om een voorsprong te nemen op je concurrenten.


Neem contact op

Gerichte emailmarketing


Emailmarketing is een belangrijk onderdeel van Marketing Automation. Mits goed toegepast kan het zorgen voor een gevoel van betrokkenheid bij je bedrijf. De juiste balans vinden is hierin echter een behoorlijke uitdaging. Te vaak zie je immers dat emailmarketing overkomt als spam en dat het eerder zorgt voor irritatie dan verbondenheid.

Daarom is het belangrijk om mensen te benaderen met oprechte en kwalitatieve content. Ben je benieuwd hoe marketing automation bij kan dragen aan succesvolle email marketing campagnes? Neem dan contact met ons op!

Neem contact op

Pik de krenten uit de pap


Met marketing automation kun je interacties meten die potentiële klanten en opdrachtgevers hebben met jouw bedrijf. Je kunt gemakkelijk zien wie er veel interesse heeft in je producten of diensten. Hiermee pik je gemakkelijk de krenten uit de pap. Je kunt hierdoor je meest waardevolle leads benaderen met een persoonlijk aanbod of uitnodigen voor een nadere kennismaking.

Voor bedrijven met sales medewerkers is dit een perfecte manier om je marketing over te laten lopen naar sales. Je zorgt ervoor dat je sales medewerker veel effectiever met zijn tijd omgaat. Door de juiste tool toe te passen, kun je zelfs je marketing automation en sales plaats laten vinden in een en hetzelfde CRM systeem.

Wij informeren je graag over de mogelijkheden voor het meten van interactie en de keuze voor de juiste tool.

Neem contact op