Waarom moet ik nu al overstappen?

Blijf meten

Op 1 juli 2023 kan er vanuit de Universal Analytics omgeving geen data meer worden gemeten. Op 1 januari 2024 wordt ook de historische data uit de 'oude' analytics verwijderd. Stap daarom zo snel mogelijk over.

GA4 vullen

Je kunt met Google Analytics nooit data uit het verleden meten. Om ervoor te zorgen dat je op 1 juli 2023 niet met een leeg dataprofiel staat, wil je het liefst zoveel mogelijk historische data in je account krijgen.

Data vergelijken

De data in Google Analytics 4 wordt anders gemeten dan in Universal Analytics. Het is goed om het komende jaar deze twee bronnen nog naast elkaar te kunnen leggen om zo te kunnen vergelijken wat het verschil is en hoeveel data je mist in de nieuwe omgeving.

Nieuwe functies

In de nieuwe Google Analytics zitten een aantal nieuwe functies die in de oude variant niet beschikbaar zijn. Zo kun je in GA4 zelf doelgroepen aanmaken en je kunt gebruik maken van machine learning en artificial intelligence voor vooruitziende inzichten in data

Waarom Clickking? 

We hebben ruime ervaring in het implementeren van Google Analytics tracking voor verschillende soorten opdrachtgevers. Aan de hand van jouw doelen maken we custom rapporten zodat jij inzichtelijk hebt hoe je marketing campagnes presteren. Bij een standaard implementatie van Google Analytics 4 richten we de volgende onderdelen voor jouw website in:

  • GA4 algemene site tracking
  • Google Tag Manager tracking
  • Gebeurtenissen en conversies
  • Google Search Console
  • Op maat gemaakte rapporten
  • Cookie consent (optioneel)
  • Instructie hoe je GA4 gebruikt
Stap nu over

De beste implementatie in 4 stappen

1. Analytics 4 aanmaken

Binnen jouw bestaande account maken we een nieuwe Google Analytics 4 installatie aan. Zo heb jij zelf de eigendom over je eigen data. We kunnen hiervoor ook een nieuw account aanmaken als dat de voorkeur heeft. We implementeren via Google Tag Manager de algemene site tracking waarmee de basis bezoekersinfo wordt gemeten.

2. Conversies meten

Aan de hand van de jouw specifieke doelen maken we conversies aan op jouw website. Hierbij kun je denken aan contactformulieren, offerte aanvragen, lead formulieren en klikken op telefoonnummers en mailadressen. Al deze interacties laden we in op jouw GA4.

3. Aanvullende meting

Naast Google Analytics, zorgen we er ook voor dat je Ads en je organische posities worden gemeten. De doelen die we aangemaakt hebben in Google Analytics importeren we in je Google Ads account. Daarnaast zorgen we voor een implementatie van Google Search Console zodat je inzicht krijgt in het organische verkeer op je website. Optioneel zorgen we ook dat je cookie consent goed is geregeld en wordt gebruikt.

4. Gebruikshandleiding GA4

Nu je meting op orde is, wil je er natuurlijk ook gebruik van kunnen maken. Van ons krijg je na een implementatie een uitleg waar je de belangrijkste functies van Google Analytics kunt vinden en hoe je deze moet lezen. Op deze manier kun je optimaal gebruik maken van jouw nieuwe Google Analytics 4 implementatie

Stap nu over

Ontdek Google Analytics 4

Onze opdrachtgevers

Onderstaande opdrachtgevers hielpen we al met hun Google Analytics 

Ik wil overstappen
Ik wil Google Analytics 4

Omdat we ruime ervaring hebben in marketing data, kunnen we een implementatie snel en kosten efficient verzorgen. Een gemiddelde implementatie kost je € 297,00 euro. Wil je overstappen naar Google Analytics 4? Vul dan je naam, je website en je mailadres in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.