Inbound marketing


Inbound Marketing is een vorm van marketing waarbij realiseren van groei centraal staat. In het proces help je jouw klanten actief vooruit in hun klantreis. Daarbij staan het bieden van waarde en het inspelen op de behoeften van jouw klanten centraal. Door deze waarde te bieden zorg je dat onbekenden prospects worden en een binding ontwikkelen met jouw bedrijf.

Door de binding verder uit te bouwen ontstaan er nieuwe klanten waarmee je de groei kunt realiseren die je voor ogen hebt. Het proces stopt hier echter niet. Ook als iemand eenmaal klant is, blijft inbound marketing zijn werk doen om ervoor te zorgen dat jouw klanten ambassadeurs worden en zorgen dat er weer nieuwe prospects worden aangetrokken

Trek de juiste bezoekers


Met een gerichte online marketing strategie, krijg je de juiste bezoekers op je website. Je wil namelijk bezoekers op je website hebben waarbij de kans het grootst is dat ze leads worden en uiteindelijk ook klant. Dit doe je door kanalen als Ads, SEO, Sociale Media en Content Marketing optimaal in te zetten.

Zodra je eenmaal de aandacht van iemand hebt getrokken en hij bezoekt de website, wil je zorgen dat deze bezoeker een lead wordt. Dit doe je door je meerwaarde te laten zien aan de hand van whitepapers, e-books, webinars, blogs en andere content. Als je bezoekers kunt overtuigen van je toegevoegde waarde, zullen ze interesse krijgen in jouw bedrijf.

Neem contact op

Zorg voor toegevoegde waarde


Als de juiste bezoekers je eenmaal weten te vinden, is het belangrijk om te zorgen dat er interesse ontstaat in jouw bedrijf. Dit doe je door in te spelen op de behoeften en de uitdagingen van je potentiële doelgroep. Door dit tijdens het gehele proces te blijven toepassen raken leads enthousiast en ontstaan er nieuwe klanten.

Door je CRM te koppelen aan je marketingkanalen, kun je met de data van je klanten betere inzichten krijgen in welke kanalen voor jouw bedrijf goed werken. Zo kun je je marketing activiteiten beter finetunen op het verder laten groeien van jouw bedrijf. Ook dat is een belangrijk onderdeel van inbound marketing.

Neem contact op

Groei nog verder


Het proces van inbound marketing stopt niet als een prospect eenmaal een klant is geworden. De behoeften van jou klant kan in de loop van de tijd veranderen of er kunnen nog meer behoeften ontstaan. Door in deze fase blijvend je waarde toe te voegen kunnen er aanvullende producten of diensten verkocht worden.

Je klanten zullen ambassadeurs worden van je bedrijf waardoor er uit zichzelf weer nieuwe prospects interesse zullen krijgen in jouw bedrijf. Door de zogenaamde ‘flywheel’ techniek ben je dus constant bezig met het realiseren van groei.

Wil je ook aan de slag met inbound marketing? Neem dan contact met ons op. We praten graag eens over welke toegevoegde waarde inbound marketing voor jouw bedrijf kan zijn.

Neem contact op